Φωτογραφία από http://www.fimes.gr

Γιατί να με νοιάζει τι άποψη έχει για την απεργία του Ρωμανού κάθε τηλεπερσόνα; Και γιατί βγήκε τώρα να εκφραστεί πολιτικά κάθε διάσημος που τόσο καιρό μιλούσε μόνο για την ερωτική του ζωή;  Και γιατί να μείνουμε στους διάσημους; Ο κάθε ημιενημερωμένος οπαδός της κάθε άποψης περί φοιτητικής άδειας, είναι σίγουρος για τις θέσεις του; Εσύ αναγνώστη, είσαι σίγουρος ότι οι απόψεις σου δεν αντιφάσκουν;

Τι θα γινόταν αν ο Κασιδιάρης κατέθετε αίτημα να σπουδάσει; Όταν κινδύνεψε η ζωή της Βίκυς Σταμάτη, ποιός διαδήλωσε; Θα υπήρχαν οργισμένα κείμενα στο ίντερνετ υπέρ του Κορκονέα, αν ο ισοβίτης δολοφόνος του Αλέξη Γρηγορόπουλου ζητούσε φοιτητική άδεια και την υποστήριζε με μια απεργία πείνας;

Γιατί λέμε ότι ο Ρωμανός είναι πολιτικός κρατούμενος; Αυτό δεν σημαίνει ότι έχει το δικαίωμα να ληστέψει τράπεζες αλλά η κοινωνία αντιδρά και του το στερεί; Και ας παραβλέψουμε τις τράπεζες, γιατί να μείνει έξω από τη φυλακή κάποιος που απειλεί κάποιον άλλο με όπλο; Και πού το βρήκε το όπλο; Αν εσύ αναγνώστη το αποφασίσεις, μπορείς ανά πάσα στιγμή να βρεις ένα καλάσνικοφ; Και πού στην ευχή θα το βρεις; Και που θα βρεις σφαίρες για ένα αυτόματο όπλο; Και από όλα τα μέρη που μπορείς να πας και να χτυπήσεις το σύστημα, διαλέγεις την τράπεζα στο Βελβεντό;

Δικαίωμά μας είναι να έχουμε όλοι άποψη για την υπόθεση του Ρωμανού, στο Βελβεντό όμως γιατί δεν πήγε μια κάμερα να ρωτήσει τι σκέφτονται τα άτομα που απειλούσε με το πολυβόλο;  Θέλουν να τον δουν να βγαίνει από τη φυλακή 6 με 8 ώρες κάθε μέρα; Έκανε κάποιος ρεπορτάζ με άτομα που πέρασαν στην ίδια σχολή; Τα ρώτησε κάποιος αν τον θέλουν δίπλα τους;

Γιατί να μην τον θέλουν όμως δίπλα τους; Το ίδιο δικαίωμα δεν έχει και αυτός στην παιδεία; Τους εγγυάται κάποιος ότι οι υπόλοιποι συμφοιτητές του είναι καλύτεροι από εκείνον; Έχουν όμως άδικο να φοβούνται όσους θα μαζευτούν στη σχολή του για υποστήριξη που τόσο καιρό τον έχουν ηρωποιήσει; Άδικα φοβούνται τις παρέες του; Μαζί με τους φίλους που έκανε δεν ξεκίνησαν τον ένοπλο αγώνα;

Πείραξε όμως κάποιον; Ο εισαγγελέας δεν ήταν εκείνος που τον υπερασπίστηκε λέγοντας ότι οι κινήσεις της ομάδας του έρχονταν σε αντιδιαστολή με τη λογική μιας ληστείας τράπεζας, αφού ούτε τους ομήρους πείραξαν, ούτε άνοιξαν πυρ εναντίον των αστυνομικών που είχαν πιο ελαφρύ από εκείνους οπλισμό; Άλλωστε, όταν θα είναι στη σχολή θα είναι ανεξέλεγκτος; Δεν θα έχει άτομα από πάνω του να τον προσέχουν;

Και γιατί να μας πειράξει όλο το πανηγύρι που θα στηθεί στα αμφιθέατρα τις πρώτες μέρες που θα παρακολουθεί μαθήματα; Συνηθισμένοι δεν είμαστε από αυτά; Μας ενοχλεί που έχει γίνει σύμβολο; Υπάρχουν άνθρωποι που θεωρούν τον Κασιδιάρη σύμβολο, ο Ρωμανός μας ενοχλεί; Μας ενοχλεί ο ομολογημένος εκβιασμός του σχετικά με τη σχολή και τα εργαστήρια; Και ο Κασιδιάρης δεν δήλωνε στην κάμερα ότι με τη βουλευτική ασυλία μπορεί να συνεχίσει τη δράση του με ακόμα λιγότερα εμπόδια;

Έχουμε τελικά εμπιστοσύνη στη Δικαιοσύνη; Την ίδια Δικαιοσύνη που λάμπει όταν αθωώνει τους δικούς μας και υπολειτουργεί όταν αθωώνει τους άλλους, τα λαμόγια και τους εγκληματίες; Είχε άδικο ο δικαστικός που αποφάσισε ότι ο Ρωμανός δεν ήθελε να σπουδάσει και δεν του χορήγησε άδεια, όταν ο ίδιος δήλωνε ότι ουσιαστικά αδιαφορεί για την εκπαίδευσή του και απλά θέλει να βγαίνει έξω από τη φυλακή;

Έχουν δίκιο όσοι λένε ότι δεν γίνεται να αλλάξει ο νόμος για μια μεμονωμένη περίπτωση; Είναι επιχείρημα το ότι μπορεί μετά άλλοι κατάδικοι να ζητήσουν και εκείνοι να σπουδάσουν; Οι νόμοι τελικά φτιάχνονται με βάση τις οικονομικές μας δυνατότητες και τις κρατικές υποδομές, ή με βάση την ηθική και το δίκαιο;  Αφού αδικείται ένας άνθρωπος, γιατί τελικά να μην αλλάξει ο νόμος, ακόμα και γι’  αυτόν τον ένα; Μήπως, όπως είχε πει μια ψυχή στο ραδιόφωνο, πολύ εύκολα λέμε «να αλλάξει ο νόμος»; Μήπως παρακάμπτουμε όλο τον απαιτούμενο διάλογο και τις διεργασίες που απαιτούνται ζητώντας νομοθετικές αλλαγές εδώ και τώρα; Μήπως όμως το ίδιο δεν είχε κάνει και η κυβέρνηση όταν χρησιμοποίησε πράξεις νομοθετικού περιεχομένου;

Ποιός φταίει που έφτασε εκεί ο Νίκος Ρωμανός; Φταίει το σχολείο με την κακή παιδεία που του παρείχε, που δεν μπόρεσε να του εξηγήσει γιατί δεν πρέπει να βάζεις όπλα στα κεφάλια ξένων ανθρώπων; Φταίει η οικογένειά του που τον άφησε να κάνει παρέα με ληστές τραπεζών και εμπόρους όπλων; Φταίει η κοινωνία που του κατέστρεψε τη ζωή στα 15 του; Θα διορθωθούν όλα και θα σοφρωνιστεί μέσα στη φυλακή; Πώς;

Είμαι υπέρ ή κατά του να σπουδάσει ο Νίκος Ρωμανός; Υπέρ, αλλά παίρνοντας φοιτητική άδεια ή μέσα από τη φυλακή;

Δεν ξέρω. Όπως πολλοί από εμάς έχω περάσει τις τελευταίες μέρες διαβάζοντας, ξεκοκκαλίζοντας κάθε κείμενο και κάθε σχόλιο. Κάθε πλευρά έχει τα επιχειρήματά της και τις περισσότερες φορές είναι κάθετη σε αυτά. Αδιάλλακτοι σε όλα, λες και όποιος έχει αντίθετη άποψη είναι «αναρχικός» ή «φασίστας». Ακόμα και εκείνους που απλά ζήτησαν να βρεθεί μια λύση και να μη χαθεί μια ανθρώπινη ζωή βρέθηκαν καλοθελητές να τους τοποθετήσουν σε ένα από τα δύο στρατόπεδα. Ξεχνάμε οι περισσότεροι να ζούμε δημοκρατικά και να ακούμε με προσοχή την άλλη άποψη, όποιος και αν είναι αυτός που την εκφράζει. Το ότι κάποιος φόρεσε κουκούλα και πέταξε μολότοφ στα ΜΑΤ, ως πράξη είναι καταδικαστέα, αλλά δεν σημαίνει ότι εκ προοιμίου έχει σε όλα άδικο. Ούτε όμως κάποιος επειδή φόρεσε σακάκι και έγινε δικαστικός ή πολιτικός έγινε λαμόγιο που εξυπηρετεί μόνο συμφέροντα. Όλους είμαστε υποχρεωμένοι να τους ακούσουμε. Δεν είναι δικαίωμά μας. Είναι υποχρέωση.

Μπορούμε όμως να τους ακούσουμε; Τόσες φορές είδαμε σε τοίχους να γράφει «ΛΕΦΤΕΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΑΠΕΡΓΟΥΣ ΠΕΙΝΑΣ…», γιατί δεν αντέδρασαν τότε τα κανάλια; Θυμάται κανείς κάποιο από αυτά τα ονόματα που βλέπαμε κάθε μέρα; Ζούνε αυτοί οι άνθρωποι; Αν εγώ ή εσύ αναγνώστη αύριο συλληφθούμε, δίκαια ή άδικα, και διεκδικήσουμε κάτι απέχοντας από την τροφή, θα μας δείξει κάποια τηλεόραση; Θα κάνουν για μας δηλώσεις αρχηγοί κομμάτων, καλλιτέχνες και λοιπές τηλεπερσόνες; Νοιαζόμαστε για το τι γίνεται πίσω από τα κάγκελα, ή θυμόμαστε αυτούς τους ανθρώπους μόνο στις εξεγέρσεις τους και όταν κάποιος δραπετεύει; Δικαιούμαστε να μιλάμε για σοφρωνισμό όταν στη Βραζιλία κάθε κατάδικος που γράφει κριτική για ένα βιβλίο που διάβασε γλιτώνει 4 ημέρες από την ποινή του;

Τελικά νοιαζόμαστε πραγματικά για το τί λέει ο διπλανός μας, ή δεν χρειάζεται γιατί είναι αναρχικός, φασίστας, κουμουνιστής, φιλελεύθερος, αριστερός, δεξιός, κεντρώος, φυλακισμένος… άρα, είναι βλάκας και εμείς ξέρουμε καλύτερα;

Advertisements